Alla inlägg under juli 2013

Av Ida Strömgren - 25 juli 2013 18:46




Nu är gurkorna på burk. Två burkar på 1,3 kg gurkor. Om två dagar är de klara att ätas, då blir det pannbiff även om det är lördag :-)




Ättika, senapsfrön,socker och dillfrön. Skulle varit krondill, men de var tomt i hyllan på affären så det fick bli frön.


Av Ida Strömgren - 25 juli 2013 00:53



Solen ligger på om dagarna kan man minst sagt säga. Är ledig några nätter nu innan jag börjar jobba helg.
Njuter av ledigheten uppe i Tisjön och stugan vid Örviken. Solar, badar, åker båt och äter alldeles för gott.

Idag har jag varit hem en vända för att gå på Lima dagen och skörda mitt livs första grukskörd. Är mer än nöjd 1,3 kg Västeråshurkor blev det :-)

På kvällen blev det räkfrossa, rose och ett litet adrenalin påslag när det bran i skogen vid en stuga här...




Mina gurkor som jag har lagt i saltlag under natten..

[Bild]

Räkor med mamma,pappa, Krille, kusin Marie, faster Anita, Ulf och kusin Julia..

[Bild]

Marre och Krille tvättar sina gläder efter att ha tippade sina vinglas under mindre än 30 sekunder..

[Bild]

Gårdagskvällen...

[Bild]

Gårdagen....







Av Ida Strömgren - 12 juli 2013 17:02



Nu har mina senaste tradera klipp kommit! Vad tycker ni? Jag är mer än nöjd :-)



Anatomisk väggtavla över musklerna i människokroppen 150*116 cm stor :-)





Sidor från en gammal fågelbok, tjäder och järpe. Kostade på en riktig inramning på Gallerix, bilderna var mycket billigare än ramarna.


Nu tar jag helg och åker till morbror på grillning...

Av Ida Strömgren - 1 juli 2013 18:43




Idag har jag, mamma och Gudrun varit på auktion i Malung. Kaffekorgen var med och solen strålade. Gjorde två inköp med hjälp av mamma som fick ropa åt mig :)

En stor fin korg med en lucka och två keramik skålar av okänt fabrikat. Korgen gav jag 110:- för och skålarna 300:-

Hann även med en runda i Malung där jag köpte ett par ecco skor jag har tittat på länge.




Nu ska jag ta en powernap inför nattens jobb.

Presentation


IdaFarmorSofie bloggar om resan mot framtiden, mina stora som små projekt på gården,vid spisen och i garnkorgen. Men även om mina pojkar, vänner och utflykter..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards