Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida Strömgren - 29 oktober 2013 20:20


Bakdagarna löser av varandra, förra veckan blev det drömmar och fjällkyrkans vaniljbullar. Idag har jag och kusin Marie gjort rullrån. Det är bara ett problem jag är mer för att baka än att fika.
Så kom och ät nu!

Henrik kommer till helgen så ni får skynda..









mitt nya favorit pyssel gips och servetter

Av Ida Strömgren - 24 oktober 2013 22:03


Nu var det länge sedan. Hösten rusar fram, första snön har kommit och gått. Har hunnit med en veckas ledigt, jakt och rofyllda timmar i skogen.
Bjuder på lite bilder från två jaktpremiärer en i Rörbäcksnäs och en i Kvarsebo.
Lite pyssel blir det också :-)




Badtunnan på Carlsborg, Rörbäcksnäs




Kronhjort under måndagens premiär i Kvarsebo




Svante fick ställa påskjuten älg på tisdagen




Svampjakt



Har pysslat klart min kudde med bokstaven H. Broderat korsstygn på juteväv.

Av Ida Strömgren - 8 oktober 2013 16:45


Idag jobbar jag delad tur. Har jobbat 6:45-14:00 och blir hemma tills jag börjar igen 18:00-22:30.

Har lite svårt för att lägga mig och vila, så jag passar på att fixa lite hemma. Blev ett litet brödbak och lite fix vid trappen.

Var i Tisjön i fredags och plockade lite ved som blåst upp på land. Fick bli en utsmyckning vid trappen.


Brödet är strax klart


Nu får det inte plats mer vid trappen :-)


Plantera en ljung


Välkommen in


Pappa och Kjell-Erik tog upp bryggan vid stugan i fredags.

Av Ida Strömgren - 4 oktober 2013 14:48


Igår började jag tillverka lite fågelmat. Gjorde det förra året, i massor, sålde sedan på julmarknad i Sälen. Det är väldigt enkelt och dekorativa ute i trädgården. Jag tycker egentligen att fåglar är äckliga, ganska snuskiga djur. Men de är otroligt trevliga att titta på när man sitter vid köksbordet.

Jag gör fågelmaten av valfria frön och cocosfett som jag smälter. Med hjälp av sockerkaksformar, tomma tetra och olika burkar "gjuter" jag olika kransar och bollar. Jag slår frön i formen och hälser på det smälta fettet. Glöm inte att stoppa i ett snöre bara.

Låt det stelna och ta lätt ut klumpen genom att spola varmt vatten på formen.


Sockerkaksform


Allt på ett klädsträck


Matgästerna kom direkt

Av Ida Strömgren - 2 oktober 2013 20:42


Årets skämstv BONDE SöKER FRU har börjar. Kan inte låta bli att titta men tvinnar lite i soffan samtidigt. Som tur va kan man blogga och spela spel, då går det lite bättre.







Av Ida Strömgren - 1 oktober 2013 21:42


Idag började jag jobba 16:00, vilket ger massa hemmatid innan det. Har höstpysslat ute.

Bilder säger mer än ord så varsågoda!



Dörrkrans


Prydnadskål och ljung


Svante har fått blommor tills han kommer hem


Växthuset är rensat och väntar på vintern

Presentation


IdaFarmorSofie bloggar om resan mot framtiden, mina stora som små projekt på gården,vid spisen och i garnkorgen. Men även om mina pojkar, vänner och utflykter..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards