Alla inlägg under september 2013

Av Ida Strömgren - 30 september 2013 23:58


Varit en stundvis tung helg. Men delar med mig av lite bilder. Vill bla dela med mig av hjärtat som jag gjorde till morfars begravning, från barnbarnen och barnbarnsbarnen



Igår frossade vi i råddjursstek och potatisgratäng innan Henrik åkte till Norrköping.


Fick mysa själv på söndagskvällen, med härliga snittblommor och ljus i trappen.

Av Ida Strömgren - 25 september 2013 21:37


Mm jag mår.. Hösten är här och den mysigaste årstiden är igång. Raggsockor, tända ljus, röda löv, svamp och inomhus pyssel. Mums!

Igår pysslade jag dock ute. Hittade ett armeringsjärn hos pappa som jag banka, böjde och formade. Kan säga att det är inget pyssel för en mjukis ;)

Såhär blev det

stommen klar


Med lite lingonris och en lykta blev den ett varmt välkomnande vid trappen


Av Ida Strömgren - 24 september 2013 21:37


Nu var det ett tag sedan jag bloggade men det har nog sin naturliga förklaring.
För snart två veckor sedan gick min älskade morfar bort. Han fick somna in hemma efter en omfattande hjärtoperation och lång sjukhusvistelse. Tungt för oss alla men framförallt för mormor.
Det är mycket som skall fixas inför begravningen och på fredag blir den av. Alla som inte bor i Lima kommer hem och framförallt Henrik ?


Morfar, jag och mormor uppe på fjället.


Min morfar var en riktig snygging i ungdomen. Mormor hade god smak

Morfar! du är älskad och saknad ?

Ska göra egen blomdekoration till begravningen. Ska försöka komma ihåg att lägga upp bild på den.


Morfar vid deras affär i Tandådalen

Av Ida Strömgren - 9 september 2013 14:45



Hjortronlikören på flaska, men bara nästa klar. Nu ska den stå i 2 månader och gotta till sig.
Hjortronen har legat i sprit i en månad. idag kokade jag sockerlag, silade bären och blandade allt.

Receptet är taget från denna sida:

http://www.acc.umu.se/~fravak/FruktOBar/drycker.shtml


En månad sen


Idag...

Av Ida Strömgren - 6 september 2013 20:58


Ikväll blir det tjälknöl på kronhjorts innanlår.. Mycket gott...



Trevlig helg....!

Av Ida Strömgren - 2 september 2013 21:48


Gjorde inte en timme på jobbet förra veckan. Känns väldigt bra..

Åkte till Norrköping i måndags för bio och vidare färd till Stockholm på tisdagen.
Hoppade på färjan till Helsingfors för en 48h kryssning.
Tillbaka i Stockholm på torsdag med ett besök på Nordiska museet, Gröna Lund och en god middag på Östergöta källaren.

På fredag åkte Henrik, jag lunchade med Trandstrandsfinest (Emelie och Jonas ) och checkade in hos kusin Martina på Ystadsvägen.

Lördag checkade jag ut och in på hotell Nortull med Molly-mus, mamma Mu och Pappa baloo. Shopping,shopping och shopping..

Söndag hemfärd, men först mode fotografering för Molly, shopping och IKEA...

Bra semester...!
Och så lite bilder...




Limfolk på nordiska museet



Molly den Lilla modellen..


Rättvik :-)

Presentation


IdaFarmorSofie bloggar om resan mot framtiden, mina stora som små projekt på gården,vid spisen och i garnkorgen. Men även om mina pojkar, vänner och utflykter..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards