Alla inlägg under november 2013

Av Ida Strömgren - 22 november 2013 18:49


Gjuter jag inte betong, bakar, pysslar syr eller stickar...


Trevlig helg!!!!

Av Ida Strömgren - 17 november 2013 22:29


Fantasin flödar och jag laddar inför julmarknad om 2 veckor. Lördagen den 30 november är det julmarknad på Olnispa i Sälen. Jag kommer vara där och sälja förra årets succé, fågelmatskransar, men även lite betong prylar.

Delar med mig av lite bilder på det ni kommer hitta hos mig på marknaden.


Blomkruka i betong


Fruktkorg med betongplatta


Hela alfabetet i betong, 12cm bokstäver


Ljushäst i betong




Fågelmat i bl.a kransform

Av Ida Strömgren - 8 november 2013 13:49


Har gjort lite pyssel idag. En krans till en tjej på jobbet och sen lite fint på köksbordet.

Katten Loke får njuta själv av att det är mysigt hemma för jag åker på jobb nu och hela helgen..


Trevlig helg!

Av Ida Strömgren - 7 november 2013 20:41


Igår fick Ida paket!! Fick paket som jag önskat mig själv av mig själv. Ett från Panduro och ett från ett gjutformsföretag någonstans i Sverige.

Jippie! Här ska gjutas, nu har jag hela alfabetet A-Ö i ca 12 cm höga bokstäver.

Gjorde en satts finbeton ikväll.




Nu ska de få brinna några dygn innan jag bjuder på färdiga bokstäver

Av Ida Strömgren - 3 november 2013 13:56


Igår var jag till Närsen, hälsade på farbror, Gudrun, Lotta, Albin och Moa. Hela gänget hade varit uppe före tuppen och eldat igång bastun som korven mm skulle rökas i. Jag kom lagom till att mina korvar va klara. Väldigt intressant och gott.
Innan vi kollade korvarna så grillade vi brattburgare på glödbädden i bastun.

Jag hade korv i röken, de andra hade korv, röding, älghjärtan, tjäderbröst och mycket annat gott.

Tog med mig min korv när jag åkte hem. Det fick bli en kall Urquell pilsner och Vikabröd med vildsvinskorv, älgkorv och röding till förrätt.


Bastun


Korvarna i taket


jag och Gudrun i röken


Mina korvar


Lotta tar kort över Närsen


Förrätts mackor hos mamma och pappa


Husoms nattcyklare påväg hem

Av Ida Strömgren - 2 november 2013 09:32


I torsdags gjorde jag en älgkorvsmet och en på vildsvin. Fick hjälp av Gudrun att stoppa korven och nu idag ska den rökas. Ska bli spännande och se hur resultatet blir.
Henrik har åkt på jakt i Rörbäcksnäs, jag var med igår. Men idag packar jag in mig i bilen och åker till Närssen i Nås Finnmark där Gudrun, Mats och Lotta är för den årliga korvrökningen.

Jag har aldrig gjort korv förr, men hittade på två recept, ett på en Salsiccia på vildsvin med fänkål och älgkorv med franskviltkrydda.
Spännande!











Lagets yngsta medlem 16 år fick skjuta en 8 taggare

Presentation


IdaFarmorSofie bloggar om resan mot framtiden, mina stora som små projekt på gården,vid spisen och i garnkorgen. Men även om mina pojkar, vänner och utflykter..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards